علل روحانی ستیزی!؟
? دو رویکرد سیاسی روحانیت و پیامدهای آن
? علت اصلی روحانیت ستیزی
? هادی چیتساز
? در صدساله اخیر، همواره دو چهره از روحانیت در سیاست وجود داشته، که نتیجه یکی محبوبیت بوده و دیگری ستیز با روحانیت.
? شهید مدرس، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری مصداق روحانیونی هستند که سیاست را با هدایتگری شروع کردند و وقتی وارد کارهای اجرائی شدند، سادگی و زهد بیشترشان الگوی سیاست پاک بود. ایشان سیاست را برای خدمت به مردم میخواستند، نه برای مقام و شهرت و پرکردن جیبشان. امروز نیز بسیاری از طلاب که وارد سیاست میشوند، پیرو همین مکتب هستند و از پلیدیهای سیاست به دورند.
? اما آخوندهای سیاستزدهای هم بوده و هستند که لباس روحانیت آلت دستشان برای بازی در سیاست است. قبل از انقلاب، «آخوندهای درباری» بودند و امروز سکولارها و لیبرال مسلکها هستند. در حکومتی وارد سیاست شدهاند که نظریه «دیانت عین سیاست» بر آن حاکم است، اما در سیاست بر اساس «جدایی دین از سیاست» عمل میکنند و در فرهنگ غربزدهتر از غربیها هستند. جیبی دارند که فقط در سیاسیبازی پر میشود. پدیده «آقازادگی» و عمامه به سرهای «هنوز غوره نشده مویز شده»، میوه شوم همین رویکرد است.
این دو رویکرد، چند وظیفه برای مردم و مدیریت حوزه ایجاد میکند:
? وظیفه مردم این است که گذشته و حال این دو جریان و مصادیقش را بشناسند، تا در بزنگاههای سیاسی، انتخابی صحیح داشته باشند. نمیتوان سکولارها را انتخاب کرد و انتظار تحقق شعارهای اسلام ناب را داشت.
اما علما و مسئولان حوزوی دو وظیفه دارند:
? اولا طلابی تربیت کنند که پیرو مکتب امام(ره) باشند، نه سکولار و غربزده. واقعیت آن است که برخی از مدارس سطح مقدمات، و برخی نشستها، مارهای خوش خط و خال در آستین حوزه پرورش میدهند.
? ثانیا، آخوندهای سکولار و سیاست زده را منزوی کنند. متأسفانه امور صیانتی حوزه ظاهرا فقط برای طلاب غیر مشهور تأسیس شده، حال آنکه وظیفه اصلیش، بررسی عملکرد آخوندهای مشهور است. اگر طلبه گمنامی در قهوهخانهای رؤیت شود، امور صیانتی حوزه او را احضار کرده و بعد از تذکر اول، مرتبه دوم خلع لباسش میکند؛ چون خلاف مروت عمل کرده و چهره روحانیت را تخریب میکند. اما نسبت به آخوندهایی که سیاست را به ابتذال میکشند، امور صیانتی هیچ موضعی نمیگیرد. ازاینرو، آخوند فاسد هم هیچ نهادی را مانع رفتار خود نمیداند. به راستی، کدام تخریب بیشتری دارد، طلبهای در قهوهخانه، یا آخوندی که در منصب اجرائی خائنانه و سکولار عمل میکند؟
? اگر در این سالها گاهی مردم با طلاب ستیز میکنند، علت اصلیش عملکرد همین قشر است، که با ارتباطات و پارتیبازی، اعتبار روحانیت را لکهدار میکنند. این رویکرد، اگر در آینده نزدیک ریشهاش سوزانده نشود، تخریبهای غیر قابل جبرانی خواهد داشت.
به نقل از مناهج
#دقت و #درنگ
#مباحثه
تیری که کمانه کرد!
??نجفی یک قربانی است…
?️تیری که کمانه کرد و به پای #محمد_علی_نجفی خورد، علی جنتی را از وزارت به زیر کشید، عطاءالله مهاجرانی و محمد علی ابطحی را رسوا کرد و در حال نابود کردن هزاران خانواده ایرانی دیگر است، #ولنگاری_فرهنگی است که لیبرالهای ایرانی به نام #آزادی از دهه هفتاد در این کشور رواج دادهاند.
?️ نجفی قربانی نه گفتن هم کیشان سیاسیاش به #حجاب است. وقتی میزان عرضه شهوت در اجتماع اینگونه بالا رفت، نتیجه همان میشود که پیش چشم ماست.
?️نجفی یک قربانی است، چنانکه بسیاری از جوانهای ما در سکوت خبری قربانی میشوند، چنانکه خانوادههای بسیاری دور از چشم دوربینها متلاشی میشوند؛ اما نه قربانی یک توطئه، بلکه قربانی یک سیاست ضد دینی و ضداخلاقی که لیبرالهای ایرانی به نام آزادی در جامعه ما رواج دادهاند.
?️کمپین برای عریانی به راه میاندازند و نامش را آزادی میگذارند. فرجام آن عریانیها، جز این بیآبروییها نیست.
?️آنکه باید سرزنش و ملامت شود، محمد علی نجفی نیست، سید محمد خاتمی است که مسیح علینژاد برایش ترانه خواند تا قبح بشکند و اوبرایش کف زد تا احترامش به آزادی را نشان دهد. خاتمی باید ملامت شود که گفت اگر دین در برابر آزادی قرار گیرد، دین باید محدود شود. و قتل #میترا_استاد، فرجام محدود شدن دین در برابر ولنگاری با نقاب آزادی است.
?️اخیرا #مصطفی_تاج_زاده خواهان #آزادسازی مصرف مشروبات الکلی نیز شده است. این مطالبه، ادامه همان مسیر است. بگذارید به نام مخالفان آزادی به ما ناسزا بگویند. ما برای حفظ جان میترا استادها و حفظ آبروی محمدعلی نجفیها، با #آزادی_جنسی، با #بی_حجابی، با آزادی مشروبات الکی و هر آنچه آزادی از این دست باشد، مخالفیم. ما با این آزادی ستیز خواهیم کرد تا مردمانمان به قتلگاه نروند. ما هرگز برای به دست آوردن محبوبیتهای کوتاه مدت و رضایتهای جاهلانه، آینده مردم خود را تباه نخواهیم کرد.
@syjebraily